Paard slaat op hol bij ringsteken

Zondagmiddag is er bij het Ringsteken een ongeluk gebeurd. Tijdens de ereronde voor de publieksprijs is een pony geschrokken en er op een draf vandoor gegaan.
In plaats van de bocht te nemen ging het paardje rechtdoor en kwam in de dranghekken tot stilstand. De menster en steekster maakten een val vanuit het rijtuig.

Beide dames zijn in het ziekenhuis onderzocht. Hun verwondingen vallen mee en ze mochten snel weer naar huis. Een dame uit het publiek is door een arts behandeld.

De pony was niet gewond en was direct al rustig. Het dier is losgemaakt van het rijtuig en weggevoerd.

Uiteraard was er consternatie op het Henri Dunantplein, maar van paniek was geen sprake. De hulpdiensten en vrijwilligers hebben hun werk goed gedaan.

Wij wensen iedereen heel veel sterkte. De Harddraverijvereniging zal bij de slachtoffers een boeket bloemen voor de schrik bezorgen.