Feestweek Hillegom moet doorgaan

Hillegom – De leden van Harddraverij Vereniging Hillegom e.o. zijn het afgelopen jaar al meerdere keren bij elkaar geweest. Het hele draaiboek ligt klaar en de vergunning is aangevraagd. Nu is het afwachten wat er landelijk met de coronaregels zal gebeuren.

Inzet volledige feestweek

Mocht half augustus blijken dat alle regels vervallen, waaronder ook de 1,5 meter maatregel, staat alles in ieder geval klaar. De leden zetten dan ook in op een volledige feestweek zonder restricties. Als de regels toch blijven gelden, zal er op dat moment overgestapt worden op plan B, waarbij in ieder geval een aantal activiteiten zullen worden georganiseerd.

Sowieso festiviteiten

Vorig jaar werd uiteindelijk de gehele feestweek afgelast. Dat zal dit jaar niet zomaar gebeuren. Er zal goed gekeken worden welke activiteiten met welke regels op een verantwoorde manier door kunnen gaan. Mochten de huidige regels van kracht blijven, dan is de kans wel aanwezig dat enkele activiteiten, zoals de kortebaandraverij en kermis, niet door zullen gaan. Maar: “Niets doen kan gewoon niet, we moeten met de hele Harddraverij Vereniging laten zien dat het feest is in Hillegom,” aldus voorzitter Ad van Lierop.