Najaarsfeesten 2020 gaan niet door

De najaarsfeesten in Hillegom gaan dit jaar helaas niet door. De Harddraverij en de gemeente Hillegom zijn samen tot de conclusie gekomen dat het ondoenlijk is de festiviteiten te organiseren. Jaarlijks bezoeken honderden mensen de kermis en rond de tweeduizend mensen de Harddraverij. Het waarborgen van de 1,5 meter afstand is onmogelijk. Daarbij zijn de eisen volgens de geldende noodverordening voor een vergunning heel streng.

Burgemeester Arie van Erk en voorzitter van de Harddraverijvereniging Frank Brouwer geven beiden aan dat het heel jammer is dat de feesten niet doorgaan. Het is jammer voor bezoekers, het is zeker jammer voor de ondernemers die nu wederom inkomsten mislopen. De Harddraverijvereniging en de gemeente hebben meerdere malen overleg gehad om te kijken wat mogelijk zou zijn. Maar beide partijen kwamen tot de conclusie dat zij zowel de vrijwilligers, als de bezoekers niet aan het risico van besmetting bloot willen stellen.