STAL DE GRONINGERS HOOPT OP NIEUW SUCCES

Stal de Groningers beleefde vorig jaar de optimale kortebaanmiddag in Hillegom. Op de Meerlaan wonnen zij de kortebaan met Femke Schermer terwijl hun Fuggedaboutit bij zijn debuut knap tweede werd. Voor de editie van 2017 hopen de enthousiaste liefhebbers onder aanvoering van Michel Roggen op nieuw succes. De aanvang van de koers op vrijdag 15 september is 13.00 uur. De eerste start valt omstreeks 13.30 uur.

Of Femke Schermer en Fuggedaboutit in Hillegom opnieuw aan de start verschijnen, is nog een  vraagteken. Femke Schermer won de Megasprint op Drafcentrum Alkmaar dit jaar, maar startte vervolgens alleen nog maar zonder succes in Assendelft. Fuggedaboutit won dit jaar de kortebaan van Sassenheim, maar wilde er in zijn laatste starts weinig meer van weten.

Stal de Groningers heeft echter meer ijzers in het vuur. Jagger Broline won dit seizoen al twee kortebanen, terwijl Diesel Scott en Barbert één keer succesvol waren. Mogelijk dat één of meerdere van deze toppers in actie komen op de Meerlaan.

Thuiswedstrijd
De stal van Rob de Vlieger uit Zwaanshoek beschouwt de kortebaan in Hillegom als zijn thuiswedstrijd. Blue Diamond As is dit seizoen de staltopper. De ruin begon moeizaam aan zijn kortebaancarrière, maar gaat het de laatste weken steeds beter doen. De winst op de bomvolle Hoofdstraat in Santpoort was het absolute hoogtepunt.

2017 is vooralsnog het jaar van Columbine Lep. De merrie uit de stal van Cees Hetteling won twee kortebanen en gaat aan de leiding in het klassement van het jaar. Dutch Buitenzorg, Jagger Broline, Diesel Scott, Barbert, Calistokingsdeep en Southwind Raptor zitten hem echter op de hielen.

Deelnemers
Welke paarden er in Hillegom starten, is bekend op woensdag 13 september. De NDR verricht op deze dag de loting. Het deelnemersveld is vervolgens direct te vinden op www.kortebaandraverijen.nl. Op deze website volgt later een uitgebreide voorbeschouwing met tips.